3D-configurators kunnen meer bezoekers naar uw website trekken en elke fase van uw funnel verbeteren.
Bovendien kunnen deze afbeeldingsgebaseerd (fotorealistisch) of realtime zijn (producten kunnen direct worden aangepast en gevisualiseerd).
GEBRUIKERS KUNNEN UW PRODUCTEN BETER VERKENNEN MET 3D-ASSETS
Bovendien zult u alleen al door het gebruik van configurators meer bezoekers trekken vanwege hun populariteit. Vervolgens kunt u hun aankoopvertrouwen verhogen in de wens- of overwegingsfase van de funnel met verbeterde productinteracties.
DE VOORDELEN VAN HET AANNEMEN VAN CGI
CGI staat voor computergegenereerde beelden. Het wordt gebruikt in de reclame, architectuur, engineering, virtual reality en zelfs kunst.
Daarom maken de nieuwste 3D-modelleringstools het mogelijk om digitale tweelingen van de hoogste kwaliteit te creëren – 3D-assets zijn nu geschikt voor elk type product.
Ten slotte maakt CGI het mogelijk om producten op een meer dynamische manier te presenteren en een betere betrokkenheid te bereiken.
VERHOOG UW AANBODPRIJS
Volgens onderzoek is één op de vijf mensen die interesse hebben getoond in personalisatie bereid om tot 20% meer te betalen voor op maat gemaakte consumentenproducten. Bovendien wil een op de drie klanten gepersonaliseerde producten.
3D-CONFIGURATOREN VERSNELLEN DE PERSONALISATIE
Ten eerste, alleen al vanwege de nieuwheid van configurators – u kunt meer bezoekers naar uw website trekken (zoals in het geval van Corvette).
U kunt uw klanten ook op tijd voorzien van eindeloze personalisatiefuncties. Personalisatie is meer vrijheid en producttevredenheid.
Aan de andere kant, ik weet wat je denkt: deze technologie is nog te nieuw en heeft nog geen bewezen staat van dienst. Echter, voordat je conclusies trekt, denk eens aan Subway – ja, de Amerikaanse sandwichfranchise opgericht in 1974.
In feite is hun ervaring volledig gebaseerd op aanpassing: je kiest het brood, de hoofdvulling, groenten en sauzen om de ultieme sandwichervaring te krijgen. Een die door jou is gemaakt van de beschikbare ingrediënten.
Dit is een bewezen krachtig concept dat het winkelproces verbetert. Met combinaties kunnen uw klanten zich beter uitdrukken via uw producten.
Bovendien kan maatwerk in een tijdperk van massaproductie uw bedrijf een concurrentievoordeel opleveren.